Versterken werkgeversprofilering

We willen een sterker 'merk' worden. Een werkgever waar iedereen in Overijssel (en daar buiten) graag een aantal jaren wil - komen en blijven - werken. Willen we over voldoende capaciteit blijven beschikken om onze ambities te kunnen realiseren dan zullen we ons als werkgever de komende jaren sterker moeten profileren, zullen we een 'merk' moeten worden waar iedereen bij wil horen.
In 2023 is hard gewerkt aan intern en extern onderzoek. Hoe ervaren onze werknemers ons: wat maakt ons een leuke werkgever en waar liggen nog kansen? Hoe ziet de 'buitenwereld' ons: waarom zou men wel of niet bij ons willen werken en wat maakt een werkgever in hun ogen nou een aantrekkelijk werkgever? Dit heeft een adviesrapport opgeleverd waar we in 2024 mee aan de slag zijn gegaan.
Hoe staat het met de planning?
Er is een start gemaakt met de uitvoering van de eerder opgestelde en gepresenteerde planning. Zie verder bij de mijlpalen.
Wat zijn de mijlpalen en risico's?
Op 16 januari 2025 organiseerden we speeddates voor drie vacatures binnen het Sociaal Domein, waar verdeeld over 2 tijdsblokken in de avond 150 geïnteresseerden waren. Op 22 maart 2025 hielden we onze Open Dag op het Gemeentehuis en de Gemeentewerf, welke door circa 500 mensen is bezocht en die zo een indruk hebben gekregen van onze gemeente en de diversiteit aan functies en werkzaamheden.
Begin juli 2025 is de aanbesteding voor content creatie afgerond op basis van onze employer branding (vanuit Artica) en kunnen we met de winnende partij verder aan de slag met het extern lanceren van onze nieuwe werkgeversprofilering ‘Anders dan je denkt’. Voordat we dit extern gaan lanceren besteden we verder aandacht aan de interne bekendheid hiervan. Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst is de campagne aan de collega’s gepresenteerd en naderhand ook gedeeld op het Intranet. Zodra het nieuwe logo van Rijssen-Holten gereed is kunnen we de interne middelen verder uitrollen. Begin maart is al een begin gemaakt met nieuwe fotografie die we kunnen gebruiken bij het uitzetten van onze vacatures.
De arbeidsmarkt is krap en dat zie je met name terug in een aantal moeilijk te vervullen vacatures, bijvoorbeeld: Teammanager, Jurist, Ruimtelijke Ontwikkeling. Daarom is en blijft het belangrijk om in te blijven zetten op het versterken van ons werkgeversmerk, onze positie op de arbeidsmarkt en het verder optimaliseren van ons werving- en selectieproces.