Omschrijving (toelichting)

Om in te blijven spelen op belangrijke trends en ontwikkelingen en goed personeel te kunnen behouden, is het belangrijk om continue aandacht te hebben voor recruitment. Dit betekent niet specifiek het opstellen en uitzetten van vacatureteksten of de voorselectie van kandidaten. Dit betekent wel het bieden van oplossingen bij lastige thema's en moeilijk invulbare vacatures, het bijhouden van ontwikkelingen en hierop inspelen, werkgeversprofilering, doelgroepencommunicatie en meer. We hebben hiervoor financiële ruimte gekregen om  2 jaar mee aan de slag te gaan (24 uur p/w) en te ervaren of dit leidt tot verbetering van de invulling van vacatures. 

In juni 2024 is de Recruiter/Adviseur arbeidsmarktcommunicatie gestart. De Recruiter beheert het innovatiebudget. Hier is toegelicht wat zij inmiddels ondernomen en bereikt heeft in de afgelopen 9 maanden. De meerwaarde van de Recruiter/Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie wordt gezien:
- er is meer aandacht voor moeilijk vervulbare vacatures waarvoor bijvoorbeeld speeddates zijn georganiseerd en er zijn filmpjes gemaakt. Dit werpt zijn vruchten af;
- er wordt specifieker en gerichter per doelgroep geworven, bijvoorbeeld via LinkedIn;
- de werkgeversprofilering wordt verder uitgerold;
- er is meer eenduidigheid in arbeidsmarktcommunicatie;
- er is een start gemaakt met het organiseren van een open dag;
- er is een start gemaakt met de uitrol van een nieuw werving- en selectiesysteem dat regionaal is aangekocht.