Allround communicatie medewerker website en social media
Omschrijving (toelichting)
Online informatie moet aansluiten op behoeftes van inwoners. We werken van buiten naar binnen. We monitoren op de omgeving om belangrijke signalen intern uit te zetten en hierop in te springen. Daarnaast werken we van binnen naar buiten. We laten zien wat we als gemeente doen en willen onze volgers hierbij betrekken en informeren. We kijken steeds gerichter voor welke boodschap we welk kanaal inzetten. Niet alle kanalen lenen zich voor dezelfde inhoud en/of doelgroep. In 2022 is het percentage volgers op onze kanalen gestegen met respectievelijk 15% (Facebook), 24% (Instagram) en 20% (LinkedIn). In 2023 steken we in op meer interactie met onze volgers. Op deze manier creëren we meer betrokkenheid en zijn we als gemeente toegankelijker voor vragen of opmerkingen.
Wettelijk is verplicht dat we op onze online platformen begrijpelijke content bieden die benaderbaar is voor iedereen. Hierdoor bereiken en betrekken we meer inwoners. Gevolg is dat content aan eisen moet voldoen die voorheen niet van toepassing waren. Verhoging van de inzet van digitale kanalen vraagt om meer online inzet dan voorheen. Een one-size-fits-all-benadering werkt niet. Content die aanslaat vereist maatwerk en kost tijd, aandacht, eenduidigheid en toegankelijkheid.